Wał napędowy - półoś TRISCAN 8540 25562

Wał napędowy - półoś TRISCAN  8540 25562
Wał napędowy - półoś TRISCAN 8540 25562
Powiększ
TRISCAN

Producent: TRISCAN

Kod produktu: 854025562

Jednostka: szt

Długość [mm] 747

Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23

Średnica pierscienia uszczelniającego [mm] 56,4

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Wał napędowy - półoś 854025562 TRISCAN

  • Długość [mm]:  747
  • Uzębienie zewnętrzne od strony koła:  23
  • Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.:  23
  • Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:  56,4
Część znajduje się w kategorii: Półoś oraz wał napędowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
EKG 922326
MEYLE 16-14 498 0044
QUINTON HA T1354
QUINTON HA T265A
RENAULT 7701 471 173
RENAULT 7711 135 194
RENAULT 8200 024 622
SKF VKJC 3209
SPIDAN 21721
SPIDAN 22326
TRISCAN 0.022326
TRISCAN 1255-22326
TRISCAN 3021721
TRISCAN 3022326
TRISCAN 3813042
TRISCAN 854025562
TRISCAN VKJC 3209
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Wał napędowy - półoś 854025562 TRISCAN

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Wał napędowy - półoś 8540 25562

Półoś oraz wał napędowy

Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.

W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.

Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.

Obsługa klienta