Wał napędowy - półoś IPD 33-1585 (Oś przednia, z prawej)

Wał napędowy - półoś IPD  33-1585 (Oś przednia, z prawej)
Wał napędowy - półoś IPD 33-1585 (Oś przednia, z prawej)
Powiększ
IPD

Producent: IPD

Kod produktu: 33-1585

Jednostka: szt

Typ skrzyni biegów: Przekładnia manualna Manualne skrzynie biegów to jedne z dwóch najpopularniejszych typów przekładni stosowanych w światowej motoryzacji. Przekładnie manualne stosuje się powszechnie na całym świecie, głównie jednak wykorzystywane są przez koncerny produkujące na rynek Europejski, Afrykański i Azjatycki. Ogromną zaletą manualnych skrzyń biegów jest ich stosunkowo prosta budowa i działanie.
dowiedz się więcej...

Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z prawej

Długość [mm]: 957

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 34

EAN: 4047753825463

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Wał napędowy - półoś 33-1585 IPD

  • Typ skrzyni biegów:  Przekładnia manualna
  • Lokalizacja w aucie:  Oś przednia, z prawej
  • Długość [mm]:  957
  • Uzębienie zewnętrzne od strony koła:  33
  • Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.:  34
Część znajduje się w kategorii: Półoś oraz wał napędowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
CIFAM 655-351
DA SILVA 31252T
GR OP3205
GR OP3217
GR VX3205
LOEBRO 304421
METELLI 17-0351
OPEL 374324
OPEL 90538605
OPEL 9117410
REMY DRDS24100
RHIAG D304421
SERCORE 12661
SKF VKJC1662
SPIDAN 24074
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Wał napędowy - półoś 33-1585 IPD

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Wał napędowy - półoś 33-1585

Półoś oraz wał napędowy

Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.

W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.

Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.

Cechy Cześci

Przekładnia manualna - Manualne skrzynie biegów to jedne z dwóch najpopularniejszych typów przekładni stosowanych w światowej motoryzacji. Przekładnie manualne stosuje się powszechnie na całym świecie, głównie jednak wykorzystywane są przez koncerny produkujące na rynek Europejski, Afrykański i Azjatycki. Ogromną zaletą manualnych skrzyń biegów jest ich stosunkowo prosta budowa i działanie.

Obsługa klienta