Wał napędowy - półoś DJ PARTS VD1046

Wał napędowy - półoś DJ PARTS  VD1046
Wał napędowy - półoś DJ PARTS VD1046
Powiększ
DJ PARTS

Producent: DJ PARTS

Kod produktu: VD1046

Jednostka: szt

Długość [mm]: 957

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 34

Ilość zębów obręczy ABS: 29

Lokalizacja w aucie: oś przednia, z prawej

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Wał napędowy - półoś VD1046 DJ PARTS

  • Długość [mm]:  957
  • Uzębienie zewnętrzne od strony koła:  33
  • Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.:  34
  • Ilość zębów obręczy ABS:  29
Część znajduje się w kategorii: Półoś oraz wał napędowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
AMK DS9735
AMK DS9773
CEVAM 5691Z
CEVAM 5709Z
CIFAM 655-349
DA SILVA 31252T
DEPA 3332129
EAI T58222A1
GR OP3205
GR OP3217
GSP 244039
INTERPARTS OP-8-23-206A
LOEBRO 304411
LOEBRO 304421
LPR DS37087
METELLI 17-0349
METELLI 17-0351
ODM MULTIP 18-232061
OPEL 374103
OPEL 374249
OPEL 374771
OPEL 90496976
OPEL 90512386
OPEL 90538605
OPEL 9117410
OPEL 9195408
OPEL 93184260
SHAFTEC VA109AR
SHAFTEC VA135AR
SKF VKJC1598
SKF VKJC1662
SPIDAN 24063
SPIDAN 24074
VAUXH 374324
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Wał napędowy - półoś VD1046 DJ PARTS

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Wał napędowy - półoś VD1046

Półoś oraz wał napędowy

Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.

W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.

Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.

Obsługa klienta