Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła 9671 SIDEM
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z prawej
- Wymiar stożka [mm]: 18
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Parzyste numery artykułów: 9670
- Materiał podwozia: Blacha stalowa
- Tylko w połączeniu z: Ball joint
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
DELPHI | TC751 |
DELPHI | TC827 |
FEBI | 11656 |
FEBI | 11661 |
FEBI | 34227 |
FEBI | 38274 |
FIRST LINE | FCA5923 |
FIRST LINE | FCA5925 |
FIRST LINE | KCA5923 |
LEMFO | 21051 |
LEMFO | 21051 01 |
LEMFO | 21059 01 |
MAPCO | 19623 |
MAPCO | 19634 |
MEYLE | 616 050 0007 |
MEYLE | 616 050 0020 |
MEYLE | 616 050 0211 |
MOOG | OP-WP-0211 |
MOOG | OP-WP-0211P |
MOOG | OP-WP-0671 |
MOOG | OP-WP-0671P |
NK | 5013616 |
OCAP | 0781747 |
OPEL | 3 52 030 |
OPEL | 53 52 004 |
OPTIMAL | G6-653 |
OPTIMAL | G6-687 |
PEX | 12.03.246 |
PEX | 12.07.262 |
QUINTON HA | QSA1659S |
QUINTON HA | QSA1661S |
RTS | 96-00348-1 |
RTS | 96-00363-1 |
RUV | 935306 |
RUV | 935313 |
SWAG | 40 73 0015 |
SWAG | 40 73 0016 |
SWAG | 40 93 4227 |
SWAG | 40 93 8274 |
TRISCAN | 8500 24525 |
TRISCAN | 8500 24527 |
TRW | JTC193 |
TRW | JTC197 |
VAICO | V40-1272 |
VAICO | V40-1276 |
VAUXH | 9 228 477 |
VAUXH | 90 496 040 |
Dowiedz się więcej:
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
System Acceleration Slip Regulation i jego znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy
Opinie o Wahacz zawieszenia koła 9671 SIDEM
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|
Wahacz zawieszenia koła 9671
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
SIDEM
Sidem to belgijska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo cechuje wysoka specjalizacja. Producent dopuszcza do sprzedaży autoczęści układu zawieszenia oraz układu kierowniczego. Tak wysoka specjalizacja sprawia, że części samochodowe Sidem są wykonywane bardzo starannie, z troską o każdy najmniejszy detal.
Sidem posiada kompletną ofertę w zakresie wymienionych kategorii. W ofercie znajdują się amortyzatory, wahacze, sworznie tuleje i dziesiątki innych elementów układu zawieszenia. Ponadto, doceniane przez fachowców i użytkowników są drążki kierownicze, przeguby i inne części samochodowe Sidem z kategorii elementów układu kierowniczego.
Marka Sidem jest znana miłośnikom motoryzacji oraz kierowcom zainteresowanym tym, jakie części są montowane w ich samochodach. Części samochodowe Sidem dominują w swoich kategoriach na rynku wtórnym. Jako zamienniki części oryginalnych są doceniane w Europie i Ameryce. Ponadto, Sidem posiada również linie produkcyjne, na których powstają części oryginalne, wykorzystywane przez producentów aut podczas pierwszego montażu.
Od 1933 roku firma Sidem posiada swoją główną kwaterę w Belgii. Jednak wraz z rozwojem firmy i ekspansją na kolejne rynki, potrzebna okazałą się dodatkowa przestrzeń produkcyjna. Dlatego początkiem XXI wieku powstał oddział firmy w Rumunii. Warto podkreślić, że Sidem to nie tylko producent części samochodowych. Firma zajmuje się również ich projektowaniem, a do pewnego stopnia także dystrybucją.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.