Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła 58057101 METZGER
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia, z lewej strony |
Lokalizacja w aucie: | Góra |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Z przegubem nosnym / prowadzącym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Z poduszką gumową |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Materiał: | Aluminium |
Parzyste numery artykułów: | 58057002 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | 210777 |
A.I.C. | 54356 |
BENDIX | 041925B |
BORG BECK | BCA6294 |
BUGIAD | BGT17349 |
DELPHI | TC1490 |
FAG | 821020810 |
FAI | SS5857 |
FEBI | 21445 |
FIRST LINE | FCA6294 |
FLENNOR | FL0945G |
FORMPART | 1909025 |
JPG | 882113306707 |
KAGER | 87-0799 |
LEMFO | 31949 |
LEMFO | 3194901 |
MAPCO | 51852 |
MERCEDES-BENZ | 211 330 01 38 |
MERCEDES-BENZ | 211 330 43 07 |
MERCEDES-BENZ | 211 330 67 07 |
MERCEDES-BENZ | 211 330 89 07 |
MERCEDES-BENZ | 2113300138 |
MERCEDES-BENZ | 2113304307 |
MERCEDES-BENZ | 2113306707 |
MERCEDES-BENZ | 2113308907 |
MERCEDES-BENZ | 219 330 01 07 |
MERCEDES-BENZ | 2193300107 |
MERCEDES-BENZ | A 211 330 01 38 |
MERCEDES-BENZ | A 211 330 43 07 |
MERCEDES-BENZ | A 211 330 67 07 |
MERCEDES-BENZ | A 211 330 89 07 |
MERCEDES-BENZ | A 219 330 01 07 |
MERCEDES-BENZ | A2113300138 |
MERCEDES-BENZ | A2113304307 |
MERCEDES-BENZ | A2113306707 |
MERCEDES-BENZ | A2113308907 |
MERCEDES-BENZ | A2193300107 |
MEYLE | 0160500035 |
MEYLE | 0160500070 |
MONROE | L23530 |
MOOG | METC1961 |
NK | 5013343 |
OCAP | 0794273 |
OPTIMAL | EL1170 |
OPTIMAL | G61056 |
PEX | 1207345 |
QUINTON HA | QSA2058S |
REDAELLI R | ME-929 |
RUV | 935140 |
SBS | 19025013343 |
SIDEM | 49072 |
SPIDAN | 57286 |
SWAG | 10921445 |
TOPRAN | 401013 |
TOPRAN | 401014 |
TRISCAN | 8500-23530 |
TRW | JTC1457 |
TTC | 0231061 |
TTC | 231062 |
VAICO | V30-7335 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła 58057101 METZGER
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła 58057101
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
METZGER
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.
Aluminium - Dzięki swojej lekkości aluminium znalazło szerokie zastosowanie w motoryzacji. Bardzo dużo podzespołów wykonanych jest z tego stopu metalu lekkiego. Począwszy od elementów zawieszenia, poprzez części silnika, aż do karoserii samochodu.