Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła 13719-PCS-MS MASTER-SPORT
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Góra
- Lokalizacja w aucie: Z lewej
- Lokalizacja w aucie: Z przodu
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
3RG | 31713 |
A.B.S. | 210046 |
A.B.S. | 210911 |
AUDI FAW | 8E0 407 505 A |
AUDI | 4Z7 407 505 A |
AUDI | 8D0 407 505 B |
AUDI | 8D0 407 505 F |
AUDI | 8D0 407 505 H |
AUDI | 8D0 407 505 K |
AUDI | 8E0 407 505 A |
BBR | 001-10-19094 |
BENDIX | 041643B |
BENDIX | 041793B |
BIRTH | BR1302 |
BORG BECK | BCA6111 |
BSG | BSG 90-315-008 |
COMLINE | CCA1006 |
DEEZA | VW-H126 |
DELPHI | TC1177 |
DENCKERMAN | D120006 |
DIEDERICHS | 1101603 |
DITAS | A1-3070 |
DJ PARTS | DA1327 |
ESEN SKV | 04SKV034 |
ESEN SKV | 04SKV105 |
EUROBRAKE | 59025014727 |
FAI | SS1267 |
FARE SA | TR471 |
FAST | FT15502 |
FAST | FT15509 |
FEBI | 11137 |
FEBI | 37179 |
FIRST LINE | FCA6111 |
FLENNOR | FL413-F |
FLENNOR | FL638-F |
FORMPART | 1105020 |
JPG | 1140100870 |
JPG | 1140100879 |
KAGER | 87-0246 |
KAMOKA | 9937672 |
KAWE | FL413-F |
KEY PARTS | KCA6111 |
KLAXCAR | 47218z |
KLOKKERH | 0018361 |
KRAFT AUTO | 4300380 |
LEMFO | 13719 02 |
MAPCO | 49680HPS |
MAXGEAR | 72-1002 |
METZGER | 58009011 |
MEYLE | 116 050 8297/HD |
MONROE | L29592 |
MONROE | L29608 |
MOOG | AU-TC-6995 |
MOOG | VO-TC-4000 |
MOOG | VO-TC-4000P |
MOTAQUIP | VSA940A |
NK | 5014727 |
NK | 5114703 |
OCAP | 0391900 |
OPENPARTS | SSW1009.10 |
OPTIMAL | G5-524 |
OPTIMAL | G5-749 |
OSSCA | 00194 |
QUINTON HA | QSJ1680S |
RIW | AU5010 |
RIW | AU5010A |
RTS | 95-05972-2 |
RUV | 935740 |
SASIC | 9005140 |
SBS | 19025014727 |
SIDEM | 37672 |
SKODA | 8E0 407 505 A |
STELLOX | 54-00718-SX |
SWAG | 30 93 7179 |
SWAG | 32 73 0021 |
TALOSA | 46-09598 |
TOPRAN | 107 840 |
TRICLO | 773390 |
TRISCAN | 8500 29608 |
TRW | JTC421 |
TTC | 07.31.031 |
VAICO | V10-7013 |
VW FAW | 8E0 407 505 A |
VW | 8D0 407 505 B |
VW | 8D0 407 505 F |
VW | 8D0 407 505 H |
VW | 8D0 407 505 K |
VW | 8E0 407 505 A |
Dowiedz się więcej:
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
System Acceleration Slip Regulation i jego znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy
Opinie o Wahacz zawieszenia koła 13719-PCS-MS MASTER-SPORT
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownia |
|
Ogólne wrażenia |
|
Wahacz zawieszenia koła 13719-PCS-MS
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
MASTER-SPORT
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.