Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F4152 FRAP
Parametry | |
Wymiar gwintu: | M14x1,5 |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Z dodatkami |
Ciężar [kg]: | 3,127 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BENDIX | 043300B |
BMW | 31126771893 |
BORG BECK | BCA6807 |
DELPHI | TC2229 |
FAI | SS2882 |
FEBI | 36328 |
FEBI | 40571 |
FIRST LINE | FCA6807 |
FRAP | 4152 |
LEMFO | 35996 01 |
LEMFO | 3599601 |
METZGER | 58021801 |
MEYLE | 3160500036 |
MONROE | L11576 |
MOOG | BM-TC-7389 |
MOOG | BMTC7389 |
NK | 5011561 |
OPTIMAL | G5800 |
QUINTON HA | QSJ3545S |
RTS | 95-99560-2 |
SIDEM | 21772 |
TRISCAN | 850011576 |
TRW | JTC1454 |
VAICO | V201173 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F4152 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F4152
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.