Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F2999 FRAP
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Lokalizacja w aucie: | Na dole |
Lokalizacja w aucie: | Z prawej |
Wymiar stożka [mm]: | 14 |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Ciężar [kg]: | 3,986 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BIRTH | BR1605 |
DELPHI | TC2012 |
DELPHI | TC2636 |
FEBI | 21953 |
FEBI | 21955 |
FIAT | 51772988 |
FIAT | 51772989 |
FIRST LINE | FCA6128 |
FRAP | 2999 |
LEMFO | 3199501 |
LEMFO | 3199601 |
MAPCO | 49036 |
MAPCO | 49037 |
METZGER | 58035302 |
METZGER | 58035401 |
MEYLE | 2160500021 |
MEYLE | 2160500022 |
MONROE | L15551 |
MONROE | L15552 |
MOOG | FI-WP-2110 |
OPTIMAL | G61304 |
OPTIMAL | G6879 |
OTO_DITAS | A12943 |
OTO_DITAS | A12944 |
OTO_DITAS | A13469 |
OTO_DITAS | D12943 |
OTO_DITAS | D12944 |
QUINTON HA | QSA1995S |
QUINTON HA | QSA2520S |
RTS | 96001871 |
RUV | 935835 |
SASIC | 9005798 |
SASIC | 9005799 |
SIDEM | 19171 |
SIDEM | 19177 |
SIDEM | 19272 |
SIDEM | 19273 |
SIDEM | 19371 |
SWAG | 70921953 |
SWAG | 70921955 |
TRW | JTC1149 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F2999 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F2999
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.