Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F2655 FRAP
Parametry | |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Rodzaj mocowania: | Podstawa gumowo-metalowa |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Bez dodatków |
Średnica punktów mocowania [mm]: | 12 |
Ciężar [kg]: | 5,273 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | 210827 |
BENDIX | 041937B |
BIRTH | BR1717 |
BORG BECK | BCA6216 |
CITRO | 3520P6 |
CITRO | 3521H0 |
DELPHI | TC1470 |
FEBI | 26645 |
FIAT | 1346384080 |
FIAT | 93501487 |
FIRST LINE | FCA6216 |
FLENNOR | FL0957G |
FRAP | 2655 |
KAGER | 870821 |
LANCIA | 1346384080 |
LANCIA | 93501487 |
LEMFO | 31155 |
LEMFO | 3115501 |
LEMFO | 3482601 |
LEMFO | 3482602 |
MAG | 301181303600 |
MAPCO | 49082 |
METZGER | 58035001 |
METZGER | 58072202 |
METZGER | 8110263 |
METZGER | 88035001 |
METZGER | F933 |
MEYLE | 11160500038 |
MEYLE | 11160500083 |
MGA | SB8798 |
MONROE | L10530 |
MOOG | CIWP2464 |
NK | 5011939 |
OCAP | 0393817 |
OPTIMAL | G61068 |
PEUGEOT | 3520P6 |
PEUGEOT | 3521H0 |
PEX | 1207289 |
QUINTON HA | QSA2040S |
QUINTON HA | QSA2531S |
RTS | 96-00587-2 |
RTS | 96005871 |
RTS | 96901221 |
RUV | 937610 |
SASIC | 5203P63 |
SBS | 19025011939 |
SIDEM | 53078 |
SIDEM | 53479 |
SWAG | 62926645 |
TALOSA | 4000634 |
TRISCAN | 850010530 |
TRW | JTC1107 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F2655 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F2655
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.