Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F2371 FRAP
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Wymiar gwintu: | Pinch Bolt 17mm |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Ciężar [kg]: | 3,148 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
AYD | 97SK02333 |
AYD | 97SKO2333 |
AYD | A060595 |
AYD | AO6O595 |
BIRTH | BR1518 |
BORG BECK | BCA5953 |
DEEZA | SKH106 |
DEEZA | SKH1O6 |
DELPHI | TC823 |
DYS | 20054161 |
DYS | 2OO54161 |
FAI/ADL | SS1202 |
FAI/ADL | SS12O2 |
FIRST LINE | FCA5953 |
FRAP | 2371 |
LEMFO | 28120 |
LEMFO | 2812001 |
LEMFO | 2812O |
LEMFO | 2812OO1 |
MAPCO | 19972 |
MGA | SB7444 |
MONROE | L67507 |
MONROE | L675O7 |
MOOG | SKWP0663 |
MOOG | SKWPO663 |
MOPR | MBJ1556 |
MOTAQUIP | VSA884 |
OPTIMAL | G6595 |
QUINTON HA | QSA1556S |
QUINTON HA | QSJ1556S |
RUV | 937805 |
RUV | 9378O5 |
SACHS | CA1110R |
SACHS | CA111OR |
SIDEM | 007304446 |
SIDEM | 57075 |
SIDEM | 57O75 |
SIDEM | OO73O4446 |
SKODA | 007304448 |
SKODA | 7304448 |
TALOSA | 4009604 |
TALOSA | 4OO96O4 |
TEKNOROT | SK310 |
TEKNOROT | SK31O |
TRISCAN | 850067507 |
TRISCAN | 85OO675O7 |
TRW | JTC248 |
UNI | GSJ1623 |
VEMA | 22186 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F2371 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F2371
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.