Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F2333 FRAP
Parametry | |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Rodzaj mocowania: | Podstawa gumowo-metalowa |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Bez dodatków |
Ciężar [kg]: | 2,962 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BENDIX | 042101B |
BORG BECK | BCA5749 |
BORG BECK | BCA6003 |
DELPHI | TC1038 |
DELPHI | TC726 |
DITAS | A13973 |
FEBI | 06484 |
FEBI | 19980 |
FEBI | 33098 |
FIRST LINE | FCA5749 |
FIRST LINE | FCA6003 |
FORD | 1063985 |
FRAP | 2333 |
LEMFO | 25400 |
LEMFO | 2540001 |
MAPCO | 19702 |
METZGER | 58041302 |
METZGER | 58041412 |
METZGER | 8110300 |
METZGER | 88041302 |
METZGER | FO914 |
METZGER | FO914K |
MEYLE | 7160500005HD |
MGA | SB7626 |
MONROE | L16543 |
MOOG | 14WP0163 |
MOOG | FDSB1345 |
MOOG | FDWP0163 |
MOOG | FDWP0163P |
NK | 5012546 |
OCAP | 0781333 |
OCAP | 0783830 |
OPTIMAL | G6124 |
PEX | 1207272 |
QUINTON HA | QSA1535S |
QUINTON HA | QSA1902S |
RTS | 96-90604-1 |
RTS | 96006911 |
RUV | 935233 |
SIDEM | 3373 |
SWAG | 50919980 |
SWAG | 50933098 |
TALOSA | 4009210 |
TRISCAN | 850016531 |
TRISCAN | 850016543 |
TRW | JTC166 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F2333 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F2333
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.