Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F2321 FRAP
Parametry | |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Przestrzegaj danych technicznych | |
Ciężar [kg]: | 2,28 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BENDIX | 042114B |
BENDIX | 042171B |
BORG BECK | BCA5626 |
BORG BECK | BCA5891 |
BORG BECK | BCA5900 |
BORG BECK | BCA6149 |
BORG BECK | BCA6151 |
DELPHI | TC1257 |
DELPHI | TC624 |
DELPHI | TC741 |
DITAS | A12881 |
DITAS | D12881 |
FEBI | 19646 |
FEBI | 22410 |
FIRST LINE | FCA5891 |
FIRST LINE | FCA6149 |
FIRST LINE | FCA6151 |
FRAP | 2321 |
LEMFO | 26717 |
LEMFO | 2671701 |
LEMFO | 27063 |
LEMFO | 2706301 |
LEMFO | 2809801 |
LEMFO | 2889203 |
MAPCO | 191092 |
MAPCO | 19148 |
MAPCO | 19168 |
MAPCO | 49130 |
METZGER | 58064402 |
METZGER | R112K |
METZGER | R940 |
METZGER | R952 |
MEYLE | 16160500042HD |
MEYLE | 16160507034 |
MGA | SB7507 |
MGA | SB7523 |
MGA | SB7524 |
MGA | SB7784 |
MONROE | L25511 |
MONROE | L25537 |
MONROE | L25540 |
MOOG | REWP2038 |
MOOG | REWP7032 |
NK | 5013910 |
NK | 5013920 |
OCAP | 0780416 |
OCAP | 0781365 |
OCAP | 0783207 |
OPTIMAL | G6130 |
OPTIMAL | G6702 |
PEX | 1207110 |
QUINTON HA | QSA1004S |
QUINTON HA | QSA2031S |
QUINTON HA | QSA2035S |
QUINTON HA | QSJ1462S |
RENAULT | 7700430766 |
RENAULT | 7700430832 |
RENAULT | 8200737114 |
RENAULT | 8200737133 |
RTS | 96-90466-1 |
RTS | 96000431 |
RTS | 96904661 |
RUV | 935523 |
RUV | 935533 |
RUV | 935543 |
SIDEM | 5571 |
SIDEM | 5777 |
SWAG | 60730014 |
SWAG | 60919646 |
SWAG | 60922410 |
TALOSA | 4006126 |
TALOSA | 4006301 |
TALOSA | 4006305 |
TRISCAN | 850025511 |
TRISCAN | 850025523 |
TRISCAN | 850025537 |
TRISCAN | 850025539 |
TRISCAN | 850025540 |
TRW | JTC1114 |
TRW | JTC331 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F2321 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F2321
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.