Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F2313 FRAP
Parametry | |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Ciężar [kg]: | 4,922 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | 210358 |
BENDIX | 042225B |
BORG BECK | BCA5947 |
DELPHI | TC1054 |
DITAS | A13786 |
FEBI | 14523 |
FIRST LINE | FCA5947 |
FRAP | 2313 |
LEMFO | 13488 |
LEMFO | 1348801 |
MAPCO | 49809 |
MERCEDES-BENZ | 2103307707 |
METZGER | 58055602 |
METZGER | ME912 |
MEYLE | 0160502102 |
MEYLE | 0160502102HD |
MGA | SB7205 |
MONROE | L23515 |
MOOG | MEWP0684 |
NK | 5013338 |
OCAP | 0782089 |
OPTIMAL | G6695 |
PEX | 1207100 |
QUINTON HA | QSA1699S |
QUINTON HA | QSJ1699S |
RTS | 96-00858-1 |
RTS | 96008581 |
RUV | 935125 |
SIDEM | 49477 |
SWAG | 10730017 |
TALOSA | 4001897 |
TRISCAN | 850023515 |
TRW | JTC995 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F2313 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F2313
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.