Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F2178 FRAP
Parametry | |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Ciężar [kg]: | 3,44 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
3RG | 31422 |
ABS | 210420 |
BENDIX | 042245B |
BIRTH | BR1561 |
BORG BECK | BCA6027 |
BORG BECK | BCA7044 |
DEEZA | OPH106 |
DELPHI | TC1005 |
DENCKERMAN | D120193 |
DITAS | A12988 |
DITAS | D12988 |
FAI | SS031 |
FEBI | 18123 |
FEBI | 34222 |
FIRST LINE | FCA5679 |
FIRST LINE | FCA6027 |
FLENNOR | FL620G |
FORTUNE LI | FZ6212 |
FRAP | 2178 |
JPG | 1240100380 |
KAGER | 870537 |
LEMFO | 28059 |
LEMFO | 2805902 |
MAPCO | 49609 |
METZGER | 58004402 |
METZGER | 8110278 |
METZGER | 88004402 |
MEYLE | 6160500011 |
MGA | SB7747 |
MONROE | L24531 |
MOOG | OPWP0995 |
MOOG | OPWP0995P |
NK | 5013624 |
OCAP | 0781885 |
OPEL | 352042 |
OPEL | 352063 |
OPEL | 352065 |
OPTIMAL | G6731 |
PEX | 1203242 |
QUINTON HA | QSA1975S |
RTS | 96-00374-1 |
RTS | 96003741 |
RUV | 935321 |
SASIC | 9005191 |
SBS | 19025013624 |
SIDEM | 9877 |
SWAG | 40730021 |
TALOSA | 4002643 |
TOPRAN | 206467 |
TRISCAN | 850024531 |
TRISCAN | 850028504 |
TRW | JTC973 |
VAICO | V400463 |
VAUXH | 352042 |
VAUXH | 352065 |
VEMA | 22780 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F2178 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F2178
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.