Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F2087 FRAP
Parametry | |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Bez dodatków |
Ciężar [kg]: | 4,474 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BENDIX | 042037B |
BENDIX | 042321B |
BORG BECK | BCA5742 |
CITRO | 3520C1 |
CITRO | 3520C2 |
DELPHI | TC699 |
FEBI | 19121 |
FEBI | 19123 |
FIRST LINE | FCA5742 |
FRAP | 2087 |
LEMFO | 26730 |
LEMFO | 2673001 |
MAPCO | 19453 |
METZGER | CI913 |
MEYLE | 40160500005 |
MGA | SB8076 |
MONROE | L38512 |
MOOG | CITC0160 |
OCAP | 0390397 |
OCAP | 0390398 |
OPTIMAL | G6118 |
OPTIMAL | G6874 |
PEX | 1207168 |
PEX | 1207169 |
QUINTON HA | QSA1374S |
QUINTON HA | QSA1772S |
QUINTON HA | QSJ1374S |
QUINTON HA | QSJ9460L |
RTS | 96-00550-2 |
RTS | 96005502 |
RUV | 936608 |
RUV | 936610 |
SIDEM | 7170 |
SWAG | 40922083 |
SWAG | 64919121 |
TALOSA | 4008043 |
TRISCAN | 850038512 |
TRW | JTC824 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F2087 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F2087
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.