Dodatkowe informacje o Wahacz zawieszenia koła F1763 FRAP
Parametry | |
Wymiar stożka [mm]: | 15,3 |
Rodzaj wahacza: | Wahacz poprzeczny |
Rodzaj mocowania: | Podstawa gumowo-metalowa |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Bez dodatków |
Ciężar [kg]: | 3,986 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | 210438 |
BENDIX | 041949B |
BENDIX | 042197B |
BIRTH | BR1160A |
BORG BECK | BCA5763 |
DELPHI | TC811 |
FEBI | 11751 |
FIRST LINE | FCA5763 |
FLENNOR | FL544G |
FRAP | 1763 |
KAGER | 870297 |
KLOKKERH | 5535364A1 |
LEMFO | 27051 |
LEMFO | 2705101 |
MAPCO | 19330 |
METZGER | 58060602 |
METZGER | P914 |
MEYLE | 11160500024 |
MEYLE | 11160500024HD |
MONROE | L28517 |
MOOG | PETC0079 |
NK | 5013728 |
OCAP | 0382325 |
OPTIMAL | G6108 |
PEUGEOT | 352176 |
PEUGEOT | 352177 |
PEUGEOT | 3521G4 |
QUINTON HA | QSA1383S |
QUINTON HA | QSA1385S |
QUINTON HA | QSJ1385S |
RTS | 96007901 |
RUV | 935941 |
SASIC | 5213763 |
SBS | 19025013728 |
SIDEM | 53679 |
SWAG | 62730022 |
TALOSA | 4009843 |
TOPRAN | 720763 |
TRISCAN | 850028517 |
TRISCAN | 850028519 |
TRW | JTC1233 |
TRW | JTC447 |
VAICO | V429515 |
Dowiedz się więcej:
Jak samodzielnie wymienić wahacz?
Jaką funkcję pełni w samochodzie wahacz?
Jak naprawić tylny wahacz?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sworznia wahacza i uniknąć katastrofy na drodze?
Jak rozpoznać zużyty wahacz?
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Opinie o Wahacz zawieszenia koła F1763 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wahacz zawieszenia koła F1763
Wahacz
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Cechy Cześci
Wahacz poprzeczny - Wahacz poprzeczny zamontowany jest w samochodzie prostopadle względem koła i jest sztywnym elementem zawieszenia o niezmiennej długości. Standardowe zawieszenia niezależne kół na wahaczach poprzecznych cechuje prowadzenie każdego z kół przez dwa wahacze, które tworzą układ równoległy lub układ trapezowy.