Dodatkowe informacje o Termostat układu chłodzenia 621-82K MOTORAD
Parametry | |
Temperatura otwarcia [°c]: | 82 |
Średnica 1 [mm]: | 54 |
Średnica 2 [mm]: | 27,7 |
Wysokość 1 [mm]: | 34 |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Z uszczelnieniem |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
ASHIKA | 38-0H-H08 |
FACET | 7.8372 |
FACET | 7.8726 |
HYUNDAI | 25500-25001 |
JAPANPAR | VT-H08 |
KIA | 25500-25001 |
MAHLE_CN | TX 78 83 |
WAHLER | 4638.82D |
Dowiedz się więcej:
Termostat – funkcja, budowa i usterki
Płukanie układu chłodzenia. Zobacz, jak i dlaczego warto to robić
Ogrzewanie w Twoim aucie słabo działa? Przyczyną tego może być niebezpieczna awaria termostatu
Black Week - cały tydzień zniżek na iParts.pl
Płyn chłodniczy w samochodzie. Jaką pełni rolę i w jaki sposób należy go wymieniać?
Opinie o Termostat układu chłodzenia 621-82K MOTORAD
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Termostat układu chłodzenia 621-82K
Termostat
Sprawny układ chłodzenia gwarantuje optymalne warunki pracy nie tylko jednostce napędowej, ale również układowi klimatyzacji oraz ogrzewania. Jednym z podstawowych elementów układu chłodzenia jest termostat.
Termostat to kluczowy podzespół w układzie chłodzenia każdego samochodu wyposażonego w silnik spalinowy. To element prosty w budowie. Termostaty produkuje się z mosiężnej blachy, a budowa przypomina formą grzyb. Niestety pomimo prostej budowy, termostat stosunkowo często ulega niespodziewanym awariom.
Podstawowa rola termostatu sprowadza się do otwierania i zamykania się. Taki proces sprawia, że płyn chłodniczy dostaje się do małego lub dużego obiegu. Termostat pozostaje w pozycji zamkniętej, gdy płyn chłodniczy jest zimny, a otwiera się, kiedy płyn osiągnie temperaturę około 95 stopni Celsjusza.
Usterka termostatu także sprowadza się do jego położenia. Pierwsza awaria zachodzi w pozycji otwartej i objawia się większym spalaniem oraz problemami z nagrzaniem kabiny samochodu. Usterka w pozycji zamkniętej da się rozpoznać natomiast po gwałtownym podniesieniu się wskaźnika temperatury silnika na desce rozdzielczej.
Naprawa termostatu polega na jego wymianie na nowy. Zanim zdecydujemy się na zakup nowego zamiennika warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów części do układu chłodzenia. Ponadto należy upewnić się, czy dany termostat na pewno pasuje do wersji posiadanego samochodu.