PŁAĆ ONLINE BEZ KOSZTÓW DOSTAWY! OD 49 PLN!
Do końca promocji pozostało:
0 0 0 0
1 1 1 1
3 3 3 3
8 8 8 8
3 3 3 3
4 4 4 4

Tarcza sprzęgła KAWE 2325

Tarcza sprzęgła KAWE  2325
Tarcza sprzęgła KAWE 2325
Powiększ
KAWE

Producent: KAWE

Kod produktu: 2325

Jednostka: szt

Parametr: 280 SZO

Średnica [mm]: 280

Profil piasty: 1.3/4" (44,45mm)

Ilość zębów: 10

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Tarcza sprzęgła 2325 KAWE

  • Parametr:  280 SZO
  • Średnica [mm]:  280
  • Profil piasty:  1.3/4" (44,45mm)
  • Ilość zębów:  10
Widok karty produktu w PDF: Tarcza sprzęgła (KAWE 2325)
Część znajduje się w kategorii: Tarcza sprzęgła
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
LUK 328 0306 20
LUK 328 0451 10
SACHS 1864 358 001
SACHS 1864 358 101
VALME 721155
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Tarcza sprzęgła 2325 KAWE

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Tarcza sprzęgła 2325

Tarcza sprzęgła

Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.

Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.

Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.

Obsługa klienta