3 kody rabatowe na części samochodowe! ODBIERZ!
Do końca promocji pozostało:
0 0 0 0
8 8 8 8
3 3 3 3
0 0 0 0
0 0 0 0
6 6 6 6

Tarcza sprzęgła EXEDY TYD129UF

Tarcza sprzęgła EXEDY  TYD129UF
Tarcza sprzęgła EXEDY TYD129UF
Powiększ
EXEDY

Producent: EXEDY

Kod produktu: TYD129UF

Jednostka: szt

Ilość zębów 20

Średnica wewnętrzna [mm] 150

Średnica zewnętrzna [mm] 225

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Tarcza sprzęgła TYD129UF EXEDY

  • Ilość zębów:  20
  • Średnica wewnętrzna [mm]:  150
  • Średnica zewnętrzna [mm]:  225
Część znajduje się w kategorii: Tarcza sprzęgła
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
TOYOT 3125005023
TOYOT 3125017040
TOYOT 3125020180
TOYOT 3125020250
TOYOT 3125020251
TOYOT 3125020330
TOYOT 3125020331
TOYOT 3125032010
TOYOT 3125032030
TOYOT 3125032032
TOYOT 3125032040
TOYOT 3125032041
TOYOT 3125032042
TOYOT 3125032060
TOYOT 3125033010
TOYOT 3125033011
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (1)

Opinie o Tarcza sprzęgła TYD129UF EXEDY

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

opinie puchar
2013-06-18
5/5
Jakość:
5/5
Precyzja:
5/5
Ocena działania
5/5
Ocena użytkownia
5/5
Ogólne wrażenia
5/5
jak za taką kasę to jestem bardzo zadowolony :) dostawa również na czas, polecam!! :)

Tarcza sprzęgła TYD129UF

Tarcza sprzęgła

Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.

Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.

Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.

Obsługa klienta