Tarcza sprzęgła EXEDY ISD128U

Tarcza sprzęgła EXEDY  ISD128U
Tarcza sprzęgła EXEDY ISD128U
Powiększ
EXEDY

Producent: EXEDY

Kod produktu: ISD128U

Jednostka: szt

Ilość zębów 24

Średnica wewnętrzna [mm] 160

Średnica zewnętrzna [mm] 240

306,00 Cena za sztukę. Zawiera VAT
Zapytaj o dostępność

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Do darmowej dostawy brakuje: 399 zł
Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Tarcza sprzęgła ISD128U EXEDY

  • Ilość zębów:  24
  • Średnica wewnętrzna [mm]:  160
  • Średnica zewnętrzna [mm]:  240
Część znajduje się w kategorii: Tarcza sprzęgła
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
ISUZU 8943118580
ISUZU 8943118581
ISUZU 8943118590
ISUZU 8943118591
ISUZU 8943717060
ISUZU 8943844750
ISUZU 8944540090
ISUZU 8944823080
ISUZU 8944823081
ISUZU 8970202560
ISUZU 8970360620
ISUZU 8970360630
ISUZU 8972566000
ISUZU 8973680620
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (1)

Opinie o Tarcza sprzęgła ISD128U EXEDY

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

opinie puchar
2013-06-18
5/5
Jakość:
5/5
Precyzja:
5/5
Ocena działania
5/5
Ocena użytkownia
5/5
Ogólne wrażenia
5/5
jak za taką kasę to jestem bardzo zadowolony :) dostawa również na czas, polecam!! :)

Tarcza sprzęgła ISD128U

Tarcza sprzęgła

Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.

Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.

Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.

Obsługa klienta