-10% na układ klimatyzacji i chłodzenia! ODBIERZ KOD!
Do końca promocji pozostało:
7 7 7 7
4 4 4 4
1 1 1 1
5 5 5 5
3 3 3 3
0 0 0 0

Tarcza sprzęgła AUGER 79192

Tarcza sprzęgła AUGER  79192
Tarcza sprzęgła AUGER 79192
Powiększ
AUGER

Producent: AUGER

Kod produktu: 79192

Jednostka: szt

Ciężar [kg]: 11,51

EAN: 4051334744524

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Tarcza sprzęgła 79192 AUGER

  • Ciężar [kg]:  11,51
Widok karty produktu w PDF: Tarcza sprzęgła (AUGER 79192)
Część znajduje się w kategorii: Tarcza sprzęgła
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
AUGER 79192
DT SPARE P 2.30298
RENAULT T 7420 707 025
RENAULT T 7420707025
SACHS 1878 003 868
SACHS 1878003868
SAMPA 033.468-01
VOLVO 2052 5015
VOLVO 20525015
VOLVO 2056 6389
VOLVO 20566389
VOLVO 2153 9802
VOLVO 21539802
VOLVO 2159 3944
VOLVO 21593944
VOLVO 3191 767
VOLVO 3191767
VOLVO 8172 803
VOLVO 8172803
VOLVO 8500 0238
VOLVO 8500 0240
VOLVO 8500 0534
VOLVO 8500 0625
VOLVO 8500 3903
VOLVO 8500 3904
VOLVO 85000238
VOLVO 85000240
VOLVO 85000534
VOLVO 85000625
VOLVO 85003903
VOLVO 85003904
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Tarcza sprzęgła 79192 AUGER

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Tarcza sprzęgła 79192

Tarcza sprzęgła

Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.

Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.

Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.

Obsługa klienta