Dodatkowe informacje o Sworzeń wahacza F2740 FRAP
Parametry | |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Z dodatkami |
Ciężar [kg]: | 0,527 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | 220405 |
BENDIX | 041505B |
BORG BECK | BBJ5456 |
DELPHI | TC1312 |
FAI | SS4205 |
FEBI | 22083 |
FIRST LINE | FBJ5456 |
FRAP | 2740 |
JPG | 885352026 |
KAGER | 880412 |
LEMFO | 30476 |
LEMFO | 3047601 |
LEMFO | 3047602 |
METZGER | 5608 |
METZGER | 57001312 |
MEYLE | 6160100003 |
MGA | SR7749 |
MONROE | L24543 |
MOOG | OPBJ1895 |
NK | 5043635 |
OCAP | 0484354 |
OPEL | 352086 |
OPEL | 5352026 |
OPEL | 93190906 |
OPTIMAL | G3961 |
PEX | 1204310 |
QUINTON HA | QSJ3305S |
RTS | 93-00386-156 |
RTS | 9300386156 |
RUV | 915395 |
SASIC | 9005543 |
SIDEM | 9081 |
SWAG | 40922083 |
TALOSA | 4702696 |
TOPRAN | 206473 |
TRISCAN | 850024543 |
TRW | JBJ781 |
VAICO | V400502 |
VAUXH | 5352026 |
Dowiedz się więcej:
Uszkodzenie lub zużycie przegubu wahacza. Jak je rozpoznać i w jaki sposób należy przeprowadzić wymianę tego elementu?
Jak wymienić sworzeń wahacza?
Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
Opinie o Sworzeń wahacza F2740 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Sworzeń wahacza F2740
Sworzeń wahacza
Sworzeń wahacza ma postać kulowego przegubu i stanowi element zwrotnicy samochodowej. Jego podstawowa rola sprowadza się do połączenia zwrotnicy z wahaczem układu zawieszenia. To obrotowa część, która skręca i porusza się razem ze zwrotnicą, co umożliwia skręcanie przednich kół z jednoczesnym utrzymaniem ich w odpowiedniej pozycji.
Element ten uznaje się za jeden z ważniejszych w układzie zawieszenia samochodu. Nawet niewielkie uszkodzenie może okazać się bardzo groźne, dlatego nie warto ignorować niesprawności sworznia wahacza i w razie konieczności jak najszybciej wymienić ten podzespół na nowy.
Sworzeń jest typowym elementem eksploatacyjnym, który z czasem ulega zużyciu i przysłowiowemu wybiciu. Pojawia się wtedy dużo luzów, objawiających się stukaniem z okolic układu zawieszenia oraz pogorszeniem się jakości oraz komfortu prowadzenia samochodu. W skrajnych przypadkach na skutek uszkodzenia sworznia wahacza może dojść do wypadnięcia sworznia zwrotnicy, co może zakończyć się groźnym wypadkiem.
Mimo że sworzeń wahacza to element niewielki to pełni bardzo ważną rolę. Dlatego kupując nowy sworzeń najlepiej będzie wybierać spośród produktów renomowanych firm, gwarantujących najwyższą jakość. Przełoży się to na zminimalizowanie ryzyka wybicia się sworznia na nierównej drodze.
Przed zakupem warto upewnić się co do jakości wykonania tego elementu. Wszelkie rysy i mikro ubytki będą bowiem świadczyć o niskiej jakości. Montaż takiego sworznia wahacza może doprowadzić do szybkiego powstania luzów i konieczności ponownej wymiany w stosunkowo niedużym odstępie czasu.