Sprężyna zawieszenia SPIDAN 86531 (Oś tylna)

Sprężyna zawieszenia SPIDAN  86531 (Oś tylna)
Sprężyna zawieszenia SPIDAN 86531 (Oś tylna)
Powiększ
SPIDAN

Producent: SPIDAN

Kod produktu: 86531

Jednostka: szt

Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy

Lokalizacja w aucie Oś tylna

Grubość [mm] 11,75

Długość [mm] 372

Średnica zewnętrzna [mm] 121

Ciężar [kg] 1,90

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Sprężyna zawieszenia 86531 SPIDAN

  • Projekt resora:  Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
  • Lokalizacja w aucie:  Oś tylna
  • Grubość [mm]:  11,75
  • Długość [mm]:  372
  • Średnica zewnętrzna [mm]:  121
  • Ciężar [kg]:  1,90
Część znajduje się w kategorii: Sprężyny zawieszenia
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
AUDI 8K0 511 115 DG
SUPLEX 03265
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (1)

Opinie o Sprężyna zawieszenia 86531 SPIDAN

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

opinie puchar
2017-06-13
5/5
Jakość:
5/5
Precyzja:
5/5
Ocena działania
5/5
Ocena użytkownia
5/5
Ogólne wrażenia
5/5
Bardzo dobrze tłumią drgania. Przy mojej jeździe bardzo dużo zniosły a praktycznie nie widać na nich śladów użytkowania. Wytrzymałe sprężyny.

Sprężyna zawieszenia 86531

Sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.

Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.

Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.

Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.

Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.

Obsługa klienta