Dodatkowe informacje o Sprężyna zawieszenia QCS6258 QUINTON HAZELL
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
- Grubość [mm]: 11.75
- Długość [mm]: 372
- Średnica zewnętrzna [mm]: 121
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
AUDI | 8K0 511 115 DG |
SUPLEX | 3265 |
Dowiedz się więcej:
Jak rozpoznać zużycie sprężyn zawieszenia?
Jak wymienić sprężyny zawieszenia?
Jakie są typowe uszkodzenia sprężyn zawieszenia?
Czy warto wymieniać sprężyny okresowo?
Jakie są zalety i wady sprężyn zawieszenia?
-10% na układ zawieszenia
Stuki w okolicach koła i problemy z prowadzeniem auta mogą oznaczać zużytą poduszkę amortyzatora
Opinie o Sprężyna zawieszenia QCS6258 QUINTON HAZELL
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:Sprężyna zawieszenia QCS6258
Sprężyny zawieszenia
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.