-7% NA CZĘŚCI SAMOCHODOWE SPRAWDŹ!
Do końca promocji pozostało:
0 0 0 0
4 4 4 4
1 1 1 1
9 9 9 9
2 2 2 2
2 2 2 2

Sprężyna zawieszenia DIEDERICHS 9982312 (Oś tylna)

Sprężyna zawieszenia DIEDERICHS  9982312 (Oś tylna)
Sprężyna zawieszenia DIEDERICHS 9982312 (Oś tylna)
Powiększ
DIEDERICHS

Producent: DIEDERICHS

Kod produktu: 9982312

Lokalizacja w aucie: Oś tylna

Projekt resora: Sprężyna zwojowa

Parametr: AC

Średnica zewnętrzna [mm]: 130

Liczba zwojów: 7,2

Długość [mm]: 294

Ciężar [kg]: 4,37

Stan: Fabrycznie nowy

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Sprężyna zawieszenia 9982312 DIEDERICHS

Parametry
Lokalizacja w aucie:  Oś tylna
Projekt resora:  Sprężyna zwojowa
Parametr:  AC
Średnica zewnętrzna [mm]:  130
Liczba zwojów:  7,2
Długość [mm]:  294
Ciężar [kg]:  4,37
Część znajduje się w kategorii: Sprężyny zawieszenia
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
MAXTRAC ATI2312
OPEL 13282581
OPEL 13368188
VAUXH 424301
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Sprężyna zawieszenia 9982312 DIEDERICHS

Opinie użytkowników nt. części:

Co sądzisz o produkcie: Sprężyna zawieszenia?

Jakość:
Precyzja:
Ocena działania
Ocena użytkownika
Ogólne wrażenia
Twój nick:
Opinia
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sprężyna zawieszenia 9982312

Sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.

Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.

Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.

Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.

Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.

Obsługa klienta