ODBIERZ -10% NA CZĘŚCI UKŁADU HAMULCOWEGO! SPRAWDŹ!
Do końca promocji pozostało:
2 2 2 2
4 4 4 4
2 2 2 2
8 8 8 8
1 1 1 1
1 1 1 1

Siłownik sprzęgła ALANKO 10330395

Siłownik sprzęgła ALANKO  10330395
Siłownik sprzęgła ALANKO 10330395
Powiększ
ALANKO

Producent: ALANKO

Kod produktu: 10330395

Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: 19,0

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Siłownik sprzęgła 10330395 ALANKO

  • Średnica 1 / Średnica 2 [mm]:  19,0
Część znajduje się w kategorii: Cylinder roboczy sprzęgła
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
A.B.S. 46930SP0A01
A.B.S. CS20064
A.B.S. CY408
A.B.S. J2604005
A.B.S. RH014
A.B.S. SRH183
ABS 46930SP0A01
ABS 71154
ABS CS20064
ABS CY408
ABS J2604005
ABS RH014
ABS SRH183
ALANKO 330395
TRW PJD759
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Siłownik sprzęgła 10330395 ALANKO

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Siłownik sprzęgła 10330395

Cylinder roboczy sprzęgła

Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.

Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.

W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.

ALANKO

Firma ALANKO to niemiecka marka zajmująca się od ponad 35 lat produkcją oraz dystrybucją części samochodowych, w tym przede wszystkim nowych oraz regenerowanych elementów elektrycznych układów zasilania samochodowego. Produkty marki ALANKO dostępne są w ponad 25 krajach na całym świecie, z czego większość trafia na rynki Europy Zachodniej oraz Ameryki Północnej. Działalność niemieckiego przedsiębiorstwa dotyczy trzech podstawowych obszarów: produkcji rozruszników, alternatorów, sprężarek, itd., modyfikowaniu oryginalnego wyposażenia oraz na dystrybucji części zamiennych pochodzących od innych producentów (m.in. Bosch, Marelli, Valeo czy Delco Remy). W ofercie ALANKO dostępne są setki tysięcy gotowych elementów, w tym m.in. alternatory, rozruszniki, silniki elektryczne, elementy napędów pasowych, skraplacze i sprężarki, wentylatory, turbosprężarki, czujniki lambda, tarcze i klocki hamulcowe, wahacze i amortyzatory, chłodnice, termostaty, i wiele innych elementów samochodowych.

Obsługa klienta