Dodatkowe informacje o Przewód hamulcowy elastyczny
Parametry | |
Długość [mm]: | 270 |
Rozmiar gwintu 1: | M10x1 UITW L17MM |
Rozmiar gwintu 2: | M10x1 INW HOL |
Masa [g]: | 92 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | SL5681 |
DELPHI | LH6403 |
KAWE | 512195 |
MERCEDES-BENZ | 2204200148 |
REMKAFLEX | 4164 |
Dowiedz się więcej:
Przewody hamulcowe. O czym warto pamiętać przygotowując się do ich wymiany?
Sterownik ABS, czyli prawdziwy mózg najstarszego samochodowego układu bezpieczeństwa. Czym jest, jak działa?
ABS - prosty i bezawaryjny system bezpieczeństwa
Serwo układu hamulcowego. Czym jest, do czego służy i jak rozpoznać jego awarię?
Smarowanie hamulców samochodowych. Czy należy smarować tarcze hamulcowe? Czym smarować prowadnice? Co daje smarowanie klocków?
Uniwersalny płyn hamulcowy Bosch ENV6. Na co pozwala ten nowy produkt od niemieckiego potentata?
10% na części układu hamulcowego
Opinie o Przewód hamulcowy elastyczny
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Przewód hamulcowy elastyczny 339226
Przewody hamulcowe elastyczne
Elastyczne przewody hamulcowe to przewody gumowe transportujące płyn hamulcowy. Są one rozciągnięte na całej długości samochodu, w jego dolnej części, dostarczając płyn hamulcowy do zacisków na poszczególnych kołach. Tym samym bez wątpienia można stwierdzić, że przewody hamulcowe elastyczne są niezbędne, aby hamowanie było w ogóle możliwe.
Podstawowym materiałem, z którego skonstruowane są przewody elastyczne, jest rozciągliwa guma. Niemniej jednak wskaźnik rozciągliwości nie powinien być zbyt duży, aby zapewnić odpowiednio wysokie ciśnienie przepływu płynu hamulcowego. Oczywiście guma musi być również odporna na działanie płynu pod względem oddziaływań chemicznych. Elastyczny, gumowy rdzeń każdego przewodu opleciony jest tkaniną. Ponadto, niektóre przewody elastyczne posiadają obudowę metalową, której zadaniem jest uchronienie konstrukcji przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Przewody hamulcowe elastyczne łączą ruchome elementy układu hamulcowego, umożliwiając ich płynne ruchy. Zachowanie elastyczności układu skraca czas zatrzymania pojazdu. Warto wspomnieć, że obok elastycznych przewodów hamulcowych występują również modele sztywne. Są one w całości wykonane z elementów metalowych, i jak nie trudno się domyślić, nie ulegają rozciąganiu. Przewody sztywne łączą nieruchome części układu.
Gumowe przewody hamulcowe ulegają awariom, głównie wskutek intensywnej eksploatacji. Im większe obciążenia, tym szybciej pojawiają się pęknięcia. Może również dojść do rozciągnięcia materiału. Podstawowym objawem wystąpienia nieprawidłowości jest zmniejszenie efektywności hamowania. Warto pamiętać, że nawet jeśli objawy się nie pojawią, zaleca się wymianę elastycznych przewodów hamulcowych najpóźniej po przejechaniu 100 tys. km.
SPIDAN
Spidan to firma europejska o globalnym zasięgu. Producent części samochodowych Spidan specjalizuje się w tworzeniu wysokiej jakości elementów układu zawieszenia oraz układu kierowniczego. W ofercie producenta znajdują się m.in. amortyzatory i sprężyny zawieszenia. Ponadto, obecne są tam również wahacze, tuleje i przeguby. Części układu kierowniczego Spidan to przekładnie kierownicze, drążki kierownicze, końcówki drążków i wiele więcej.
Autoczęści Spidan to produkty wysokiej jakości, przeznaczone na rynek wtórny. Wszystkie części samochodowe Spidan powstają jednak w tych samych fabrykach, w których produkowane są oryginalne elementy do pierwszego montażu. Zapewnia to częściom samochodowym Spidan wysoką jakość i zgodność z wszystkimi europejskimi i światowymi normami. Obecnie jako producent części układu kierowniczego oraz układu zawieszenia firma Spidan uważana jest za jednego ze światowych liderów rynku w swojej kategorii.
Od lat oferta marki Spidan jest regularnie poszerzana. Dlatego też dzisiaj poza głównymi liniami produktowymi, przedsiębiorstwo posiada również wiele linii dodatkowych. W fabrykach producenta powstają zatem również części układu sterowania silnika, w tym paski i łańcuchy rozrządu. Firma zajmuje się również produkcją zestawów hamulcowych oraz elementów układu zapłonowego.
Spidan to firma należąca obecnie do międzynarodowego koncernu GKN. Decyzja o wstąpieniu do grona spółek zależnych od tej korporacji okazała się bardzo trafiona. Jej konsekwencją było poszerzenie obszaru dystrybucji części samochodowych Spidan. Ponadto, dzięki przynależności do grupy GKN, auto części Spidan przeznaczone na aftermarket powstają na tych samych liniach produkcyjnych, co oryginalne elementy przeznaczone na pierwszy montaż.
Cechy Cześci
Dwururowy system tłumienia drgań zawieszenia - System dwururki stosowany jest w amortyzatorach olejowych. Amortyzator taki składa się z rurki wewnętrznej, w której zanurzony jest pracujący tłok oraz z rury zewnętrzej, która pełni funkcję osłony oraz zbiornika zbierającego nadmiar oleju.
Amortyzator gazowy - Amortyzator gazowy naprawdę jest to amortyzator olejowo-gazowy, inaczej hydropneumatyczny, w którym czynnikiem tłumiącym jest olej hydrauliczny i sprężony gaz (zazwyczaj azot), które oddzielone są ruchomą przegrodą. W przypadku tego typu amortyzatora, jego budowa jest prosta, ponieważ składa się tylko z jednej rury w której znajduje się pracujący tłok.
Rozpórka zawieszenia - Rozpórka zawieszenia to sztywna rozpora łącząca kielichy amortyzatorów. Ma na celu usztywnienie karoserii, aby nie ulegała ona odkształceniom podczas jazdy. Dzięki zamontowaniu rozpórki zawieszenia samochód staje się mniej podatny na odkształcenia podczas jazdy w zakrętach.