Dodatkowe informacje o Prowadnica zaworu VG11308 BG AUTOMOTIVE LTD.
Parametry | |
Długość 1 [mm]: | 40.5 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 11.1 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: | 6 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
FAI | BFG024 |
FRECCIA | G11308 |
FRECCIA | G11309 |
IPSA | VG088300 |
IPSA | VG088400 |
Dowiedz się więcej:
Uszkodzenia uszczelki głowicy silnika - objawy
Awaria króćca głowicy układu chłodzenia. Z jakich przyczyn do niej dochodzi i jak należy powstępować w przypadku usterki?
Awaria panewki wału silnika
Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jak rozpoznać, że ich czas już nadszedł i czym może grozić ignorowanie ich nieszczelności?
Łańcuch rozrządu: nie zawsze na wieczność!
Czy i w jaki sposób powinniśmy czyścić silnik w samochodzie?
Opinie o Prowadnica zaworu VG11308 BG AUTOMOTIVE LTD.
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Prowadnica zaworu VG11308
Prowadnica zaworu oraz uszczelki
Prowadnica zaworu to jeden z niedocenianych elementów silnika. Ta stosunkowo niewielka metalowa część pełni ważne funkcje, a jej uszkodzenie może mieć fatalne konsekwencje. Miejscem montażu prowadnicy jest zawór, a jej głównym zadaniem jego prowadzenie.
Standardowo prowadnica wykonana jest z metalu. Często wykorzystuje się żeliwo, jako materiał wyjątkowo wytrzymały. Stosuje się również rozmaite dodatki, aby wzmocnić konstrukcję. Najprostsze prowadnice zaworu o przeciętnej wytrzymałości wykonuje się z żeliwa szarego o perlitycznej strukturze, bez dodatków. W celu wzmocnienia materiału dodawany jest fosfor, a w najtrwalszych częściach znajdziemy również domieszkę chromu. Silna struktura prowadnicy zaworu jest niezwykle istotna, gdyż poza głównym zadaniem polegającym na prowadzeniu zaworu, element ten pełni również inne funkcje.
Sprawna, nieuszkodzona prowadnica chroni zawór poprzez przyjmowanie sił bocznych. Ponadto, częściowo odprowadza ciepło z zaworu do cylindrów. Warto kontrolować stan prowadnicy, gdyż jej uszkodzenie może spowodować większe spustoszenie. Za każdym razem, gdy wymieniane są zawory, warto sprawdzić, czy przypadkiem ich zużycie nie jest spowodowane pogarszającym się stanem prowadnicy.
Wymieniając prowadnicę wraz z zaworem, nie należy zapominać o uszczelkach. Te gumowe lub gumowo-metalowe elementy zapewniają szczelność poszczególnych części. Ubytki i pęknięcia mogą spowodować wyciek, a tym samym upośledzenie pracy całego układu. Warto zadbać o takie detale jak sprawne uszczelki, aby uniknąć większych kłopotów.