Dodatkowe informacje o Pasek rozrządu G1133H VEYANCE
Parametry | |
Ilość zębów: | 114 |
Długość [mm]: | 1085,9 |
Szerokość [mm]: | 17 |
Rozstaw rowków: | 9,525 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
AE | TB346 |
AE | TB419 |
BOSCH | 1987949150 |
CITRO | 0816-71 |
CITRO | 95639605 |
CITRO | 96058570 |
CITRO | 96100168 |
CITRO | 96141369 |
CONTI | 58114X17MM |
CONTI | CT754 |
CONTI | HTD10869,525M17 |
DAYCO | 114SP+170H |
DAYCO | 94187 |
FIAT | 96197793 |
FIAT | 9619779380 |
GATES | 5215XS |
GATES | 58114x17 |
HAVAM | VS9698 |
KLEBER | 2114170HP |
LANCIA | 9619779380 |
LUCAS_ENGI | KCB226 |
MOPR | MTB284 |
OPTI | HR58114X17MM |
PEUGEOT | 0816-71 |
PEUGEOT | 81648 |
PEUGEOT | 81660 |
PEUGEOT | 81662 |
QUINTON HA | QTB284 |
QUINTON HA | QTB378 |
ROULUNDS | 114HP170 |
TRW | 4815715 |
UNIPART | GTB1215 |
UNIPART | GTB1215XS |
Dowiedz się więcej:
-5% na rozrząd w iParts.pl
Rozrząd. Jak działa? Jak o niego dbać? O czym pamiętać podczas jego wymiany?
Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?
Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
Łańcuch rozrządu: nie zawsze na wieczność!
Opinie o Pasek rozrządu G1133H VEYANCE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Pasek rozrządu G1133H
Pasek rozrządu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.