Pasek klinowy wielorowkowy VEYANCE 4PK0855

Pasek klinowy wielorowkowy VEYANCE  4PK0855
Pasek klinowy wielorowkowy VEYANCE 4PK0855
Powiększ
VEYANCE

Producent: VEYANCE

Kod produktu: 4PK0855

Jednostka: szt

Długość [mm] 855

Szerokość [mm] 14,2

Ilość żeber 4

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0855 VEYANCE

  • Długość [mm]:  855
  • Szerokość [mm]:  14,2
  • Ilość żeber:  4
Część znajduje się w kategorii: Pasek klinowy wielorowkowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
AUDI 038260849
AUDI 038260849A
AUDI 050260849A
AUDI 058260849
AUDI 058260849A
AUDI 06B260849A
CONTI 4PK856
DAYCO 4PK853
DAYCO 4PK855
GATES 4PK855
HYUNDAI 97713-2D100
HYUNDAI 97713-2D510
HYUNDAI 97713-2E000
HYUNDAI 977132
KIA 97713-2D100
KIA 97713-2D510
LAND ROVER STC2326
LAND ROVER STC3397
MAZDA B61P-15-907A
MAZDA B61P-15-907B
MAZDA BP4W-15-907B
NISSAN 11720V7302
NISSAN 119200H600
NISSAN 119200H610
OPTI 4PK855
PEUGEOT 5750-80
SKODA 06B260849A
SKODA 06B260849B
VW 058260849A
VW 06B260849A
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0855 VEYANCE

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0855

Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.

Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.

Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach,  nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.

Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.

Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.

Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.

Obsługa klienta