-7% NA CZĘŚCI UKŁADU KLIMATYZACJI! ODBIERZ KOD!
Do końca promocji pozostało:
3 3 3 3
0 0 0 0
1 1 1 1
5 5 5 5
2 2 2 2
7 7 7 7

Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO 240950

-44%
Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO  240950
Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO 240950
Powiększ
MAPCO

Producent: MAPCO

Kod produktu: 240950

Jednostka: szt

Długość [mm] 950

Ilość żeber 4

EAN 4043605427083

11,18
Pozostało w promocji ostatnia sztuka!
Kolejne w cenie 20,00 zł Cena za sztukę. Zawiera VAT
Ilość:
+
-
Dodaj do koszyka

Dostępność towaru: dostępny   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Pasek klinowy wielorowkowy 240950 MAPCO

  • Długość [mm]:  950
  • Ilość żeber:  4
Część znajduje się w kategorii: Pasek klinowy wielorowkowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
CONTI 4PK950
FAI 4PK0950
FIAT 46403146
FIAT 46770224
FIAT 71739621
FIAT 71749460
FIAT 7753474
HONDA 56992PY3A02
HONDA 56992PY3004
HONDA 56992P5G003
MAZDA BPF315909A
MAZDA BP5A15909A
METZGER 4PK938
MEYLE 050 004 0950
MITSUBISHI MB568899
MITSUBISHI MD189473
PROCODIS F 4PK0950
SASIC 1770018
SKODA 005435171
SKODA 047903137L
SKODA 6U0903137
SUBAR 809213040
SUZUKI 1752152E00
SUZUKI 1752166J00
SUZUKI 4818052E00
SUZUKI 49180-40950-000
SUZUKI 4918060B10
SUZUKI 9514164A10
TOYOT 9091602223
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Pasek klinowy wielorowkowy 240950 MAPCO

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Pasek klinowy wielorowkowy 240950

Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.

Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.

Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach,  nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.

Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.

Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.

Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.

Obsługa klienta

Zadzwoń i Zamów
Zadzwoń i zamów części

22 884 65 45

X