DNI DARMOWEJ DOSTAWY! JUŻ OD 99 PLN!
Do końca promocji pozostało:
4 4 4 4
8 8 8 8
0 0 0 0
5 5 5 5
1 1 1 1
8 8 8 8

Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO 240740

Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO  240740
Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO 240740
Powiększ
MAPCO

Producent: MAPCO

Kod produktu: 240740

Jednostka: szt

Ilość żeber 4

Długość [mm] 740

EAN 4043605426789

9,00 Cena za sztukę. Zawiera VAT
Zapytaj o dostępność

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Do darmowej dostawy brakuje: 99 zł
Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Pasek klinowy wielorowkowy 240740 MAPCO

  • Ilość żeber:  4
  • Długość [mm]:  740
Część znajduje się w kategorii: Pasek klinowy wielorowkowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
CONTI 4PK735
CONTI 4PK737
DAEWOO 96 352 517
DAYCO 4PK740
FAI 4PK0737
FEBI 28771
FLENNOR 4PK0738
FORD XS7E6C301CC
FORD 1120199
GATES 4PK738
HONDA 56992 PV0 003
HONDA 56992 PV0 004
HONDA 56992PV0013
HONDA 56992PV0014
METZGER 3PK740
MEYLE 050 004 0740
NISSAN 11720-16E01
PROCODIS F 4PK0735
QUINTON HA QBR4738
RENAULT 7700 870 896
RENAULT 7700856107
RENAULT 7700870367
RENAULT 8200027520
RENAULT 8200065601
RENAULT 8200830182
ROVER GFB80743
SASIC 1774010
SWAG 50 92 8771
TOPRAN 302 105
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Pasek klinowy wielorowkowy 240740 MAPCO

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Pasek klinowy wielorowkowy 240740

Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.

Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.

Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach,  nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.

Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.

Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.

Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.

Obsługa klienta