-7% NA CZĘŚCI UKŁADU KLIMATYZACJI! ODBIERZ KOD!
Do końca promocji pozostało:
2 2 2 2
5 5 5 5
0 0 0 0
6 6 6 6
1 1 1 1
2 2 2 2

Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO 230675

-54%
Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO  230675
Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO 230675
Powiększ
MAPCO

Producent: MAPCO

Kod produktu: 230675

Jednostka: szt

Ilość żeber 3

Długość [mm] 675

EAN 4043605426406

5,99
Pozostało w promocji ostatnie 2 sztuki!
Kolejne w cenie 13,00 zł Cena za sztukę. Zawiera VAT
Ilość:
+
-
Dodaj do koszyka

Dostępność towaru: dostępny   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Pasek klinowy wielorowkowy 230675 MAPCO

  • Ilość żeber:  3
  • Długość [mm]:  675
Część znajduje się w kategorii: Pasek klinowy wielorowkowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
AUTOB 7636448
CONTI 3PK675
DAYCO 3PK675
FAI 3PK0687
FIAT 7636448
FLENNOR 3PK0675
FORD 1303612
FORD 6593893
FORD 92FF6C301A2A
FORD 92FJ6C301A2A
GATES 3PK675
HYUNDAI 571702D101
KIA 571702D101
LANCIA 7636448
METZGER 3PK675
MEYLE 050 003 0675
NISSAN 11720BX010
NISSAN 11720BX015
PROCODIS F 3PK0675
SASIC 1776002
SWAG 50 92 8742
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Pasek klinowy wielorowkowy 230675 MAPCO

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Pasek klinowy wielorowkowy 230675

Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.

Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.

Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach,  nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.

Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.

Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.

Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.

Obsługa klienta