Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON 1144 K 5

Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON  1144 K 5
Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON 1144 K 5
Powiększ
HUTCHINSON

Producent: HUTCHINSON

Kod produktu: 1144K5

Jednostka: szt

Ilość żeber 5

Długość 1 [mm] 1144

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Pasek klinowy wielorowkowy 1144K5 HUTCHINSON

  • Ilość żeber:  5
  • Długość 1 [mm]:  1144
Część znajduje się w kategorii: Pasek klinowy wielorowkowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
ABARTH 55193795
ALFA 55193795
ALFA 55232449
CHRYS 55191970
CHRYS 55232449
FIAT 55191970
FIAT 55193795
FIAT 55232449
FIAT 71732350
FORD 1535422
LANCIA 55191970
LANCIA 55193795
LANCIA 55232449
LANCIA 71732350
MAZDA FP0115909
MAZDA FP02-15-909A
MAZDA FP0215909
MG PQS100940
MITSUBISHI MB813867
ROVER GFB91150
ROVER GMB51145
ROVER GMB51150
ROVER PQS100940
TOYOT 9936581150
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Pasek klinowy wielorowkowy 1144K5 HUTCHINSON

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Pasek klinowy wielorowkowy 1144 K 5

Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.

Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.

Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach,  nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.

Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.

Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.

Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.

Obsługa klienta