Pasek klinowy wielorowkowy AUTEX 6PK1733

Pasek klinowy wielorowkowy AUTEX  6PK1733
Pasek klinowy wielorowkowy AUTEX 6PK1733
Powiększ
AUTEX

Producent: AUTEX

Kod produktu: 6PK1733

Długość [mm] 1733

Ilość żeber 6

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1733 AUTEX

  • Długość [mm]:  1733
  • Ilość żeber:  6
  • Urządzenia napędzane:  agregat napędzany: alternator
Część znajduje się w kategorii: Pasek klinowy wielorowkowy
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
AUDI 046 903 137E
BMW 1128 1 437 369
BMW 1128 1 437 880
BMW 1128 1 739 816
CITRO 5750R5
CITRO 5750W0
FIAT 9622513
FORD 96FB6C301BC
INA FB6PK1735
INBRA FB6PK17
INBRA FB6PK1700
INBRA FB6PK1720
INBRA FB6PK1730
LUK FB6PK17350
MAZDA 1E0315907
MAZDA 1E0315907A
MAZDA 1E0315907B
MAZDA 96FB6C301BC
RUV 6PK1733
TOYOT 9008091199
TOYOT 9091602559
TOYOT 90916W2004
VW 078 903 137 BH
VW 078 903 137 BM
VW 6Q0 260 849
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1733 AUTEX

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1733

Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.

Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.

Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach,  nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.

Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.

Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.

Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.

Obsługa klienta