Pasek klinowy wielorowkowy AE MVB1050R5

Pasek klinowy wielorowkowy AE  MVB1050R5
Pasek klinowy wielorowkowy AE MVB1050R5
Powiększ

Producent: AE

Kod produktu: MVB1050R5

Jednostka: szt

Ilość żeber 5

Długość [mm] 1050

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Pasek klinowy wielorowkowy

  • Ilość żeber:  5
  • Długość [mm]:  1050
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
ALFA 60807358
ALFA 7702169
CITRO 5750Q1
CITRO 5750Q2
CITRO 96261720
CONTI 5PK1054
DAYCO 5PK1050
DAYCO 5PK1054
FIAT 71712149
FIAT 71749430
FIAT 7646849
FIAT 7702169
FORD 6592377
FORD 92SF6C301A2A
GATES 5PK1053
HONDA 38920PK1003
HONDA 38920PK1004
LANCIA 7646849
LANCIA 7702169
MAZDA F80715909A
PEUGEOT 5750Q1
PEUGEOT 5750XE
TOYOT 9009982018
TOYOT 9091602201
TOYOT 9936501050
TOYOT 9936521050
TOYOT 9936551050
VEYANCE 5PK1050
VEYANCE 5PK1063
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Pasek klinowy wielorowkowy

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Pasek klinowy wielorowkowy MVB1050R5

Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.

Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.

Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach,  nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.

Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.

Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.

Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.

Obsługa klienta

Zadzwoń i Zamów
Zadzwoń i zamów części

22 884 65 45

X