Dodatkowe informacje o Łącznik stabilizatora F3536 FRAP
Parametry | |
Pręt/Rozpórka: | Drążek skrętny łącznikowy |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Z dodatkami |
Ciężar [kg]: | 0,335 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | 260449 |
BENDIX | 042524B |
BIRTH | BD0028 |
BLUEPRINT | ADG085105 |
BORG BECK | BDL6872 |
DELPHI | TC1571 |
DELPHI | TC1572 |
FEBI | 29754 |
FIRST LINE | FDL6872 |
FRAP | 3536 |
HBJAKOPART | J4970318 |
KAGER | 850769 |
KAVO PARTS | SLS4020 |
KIA | 5,48113E65 |
KIA | 548113E060 |
KIA | 548113E160DS |
LEMFO | 3336701 |
METZGER | 53032112 |
METZGER | K3060 |
MEYLE | 28160600011HD |
MGA | SA7325 |
MONROE | L18623 |
MOOG | MDLS3982 |
NIPPARTS | J4970318 |
NK | 5113512 |
OPTIMAL | G71100 |
QUINTON HA | QLS3514S |
RUV | 918939 |
SBS | 19145113512 |
SIDEM | 81067 |
SWAG | 91929754 |
TALOSA | 5001036 |
TRISCAN | 850018623 |
TRW | JTS576 |
Dowiedz się więcej:
Zawieszenie wielowahaczowe
Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
Opinie o Łącznik stabilizatora F3536 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Łącznik stabilizatora F3536
Łącznik stabilizatora
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.