Dodatkowe informacje o Łącznik stabilizatora F3461 FRAP
Parametry | |
Długość [mm]: | 65 |
Wymiar gwintu: | M12X1.25 |
Pręt/Rozpórka: | Drążek skrętny łącznikowy |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Z dodatkami |
Ciężar [kg]: | 0,32 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
555 | SL4910R |
A.B.S. | 260375 |
BENDIX | 042488B |
BLUEPRINT | ADN18564 |
BORG BECK | BDL6712 |
DELPHI | TC1538 |
FAI | SS2357 |
FEBI | 27360 |
FIRST LINE | FDL6712 |
FRAP | 3461 |
HBJAKOPART | J4971010 |
KAGER | 850634 |
KAVO PARTS | SLS6519 |
LEMFO | 3449201 |
MAPCO | 51521 |
METZGER | 53017512 |
METZGER | D508 |
MEYLE | 36160600030HD |
MGA | SA7250 |
MONROE | L14673 |
MOOG | NILS2805 |
NIPPARTS | J4971011 |
NISSAN | 546188H300 |
NK | 5112220 |
OCAP | 0584513 |
OPTIMAL | G71059 |
QUINTON HA | QLS3491S |
RTS | 97-02390-1 |
RTS | 97023901 |
RUV | 916897 |
SBS | 19145112220 |
SIDEM | 41565 |
SWAG | 82927360 |
TALOSA | 5004383 |
TRISCAN | 850014673 |
TRW | JTS7513 |
Dowiedz się więcej:
Zawieszenie wielowahaczowe
Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
Opinie o Łącznik stabilizatora F3461 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Łącznik stabilizatora F3461
Łącznik stabilizatora
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.