Dodatkowe informacje o Łącznik stabilizatora F3415 FRAP
Parametry | |
Długość [mm]: | 61 |
Wymiar gwintu: | M10X1.25 |
Pręt/Rozpórka: | Drążek skrętny łącznikowy |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Z dodatkami |
Ciężar [kg]: | 0,309 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
555 | SLK8060L |
BENDIX | 042834B |
BLUEPRINT | ADG08509 |
BLUEPRINT | ADG08560 |
BORG BECK | BDL6567 |
CTR | CLKH18L |
DELPHI | TC2002 |
DELPHI | TC2003 |
DITAS | A25795 |
DITAS | DSR1009 |
FEBI | 24925 |
FIRST LINE | FDL6567 |
FRAP | 3415 |
HBJAKOPART | J4960512 |
HYUNDAI | 5483017010 |
HYUNDAI | 5483025010 |
LEMFO | 30615 |
LEMFO | 3061501 |
MAPCO | 49250 |
MAPCO | 49250HPS |
METZGER | 53028711 |
METZGER | HY501 |
MEYLE | 37160600009HD |
MGA | SA8181 |
MONROE | L43606 |
MOOG | HYLS1833 |
NK | 5113401 |
OCAP | 0594455 |
OPTIMAL | G7726 |
QUINTON HA | QLS3286S |
RTS | 97-09719-2 |
RTS | 97097192 |
RUV | 918424 |
SIDEM | 87060 |
SWAG | 90924925 |
TALOSA | 5004019 |
TRISCAN | 850043606 |
TRW | JTS7519 |
Dowiedz się więcej:
Zawieszenie wielowahaczowe
Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
Opinie o Łącznik stabilizatora F3415 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Łącznik stabilizatora F3415
Łącznik stabilizatora
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.