Dodatkowe informacje o Łącznik stabilizatora F2782 FRAP
Parametry | |
Pręt/Rozpórka: | Drążek skrętny łącznikowy |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Ciężar [kg]: | 0,341 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | 260239 |
BENDIX | 042877B |
BENDIX | 042885B |
BLUEPRINT | ADN18558 |
BORG BECK | BDL6580 |
DELPHI | TC1132 |
DITAS | A24528 |
DITAS | DSR1022 |
FEBI | 19866 |
FIRST LINE | FDL6580 |
FRAP | 2782 |
HBJAKOPART | J4971039 |
LEMFO | 25815 |
LEMFO | 2581502 |
MAPCO | 49108 |
MAPCO | 49108HPS |
METZGER | 53003412 |
METZGER | 5508 |
MEYLE | 6160600008HD |
MGA | SA7197 |
MONROE | L10609 |
MOOG | RELS1059 |
NISSAN | 5461800Q0A |
NISSAN | 7700309071 |
NK | 5113616 |
OCAP | 0583812 |
OPEL | 4418193 |
OPEL | 7700309071 |
OPTIMAL | G7782 |
PEX | 1205514 |
QUINTON HA | QLS3266S |
RENAULT | 7700309071 |
RENAULT | 8200713523 |
RTS | 97-90490-1 |
RTS | 97904901 |
RUV | 915567 |
SIDEM | 5665 |
SWAG | 60919866 |
TALOSA | 5006317 |
TRISCAN | 850010609 |
TRW | JTS455 |
VAUXH | 7700309071 |
Dowiedz się więcej:
Zawieszenie wielowahaczowe
Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
Opinie o Łącznik stabilizatora F2782 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Łącznik stabilizatora F2782
Łącznik stabilizatora
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.