Dodatkowe informacje o Łącznik stabilizatora F2599 FRAP
Parametry | |
Długość [mm]: | 152,5 |
Wymiar gwintu: | M12X1.5 |
Pręt/Rozpórka: | Drążek skrętny łącznikowy |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony |
Ciężar [kg]: | 0,314 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BENDIX | 042727B |
BORG BECK | BDL6393 |
DELPHI | TC484 |
DITAS | A21829 |
DITAS | DSR1099 |
FEBI | 08828 |
FIRST LINE | FDL6393 |
FRAP | 2599 |
LEMFO | 10738 |
LEMFO | 1073801 |
LEMFO | 1073803 |
LEMFO | 299000069524 |
LEMFO | 3133401 |
MAPCO | 49826 |
MERCEDES-BENZ | 1403201189 |
MERCEDES-BENZ | A1403201189 |
METZGER | 53040211 |
METZGER | ME505 |
MEYLE | 0160606318 |
MEYLE | 0160606318HD |
MGA | SA8076 |
MOOG | 11DS6318 |
MOOG | MEDS6318 |
NK | 5113311 |
OCAP | 0592179 |
OPTIMAL | G7534 |
PEX | 1205364 |
QUINTON HA | QLS3186S |
RTS | 97-00849-2 |
RTS | 97008492 |
RUV | 915146 |
SIDEM | 49466 |
SWAG | 10790086 |
TALOSA | 5001999 |
TRISCAN | 850023680 |
TRW | JTS133 |
Dowiedz się więcej:
Zawieszenie wielowahaczowe
Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
Opinie o Łącznik stabilizatora F2599 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Łącznik stabilizatora F2599
Łącznik stabilizatora
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.