Dodatkowe informacje o Łącznik stabilizatora F2588 FRAP
Parametry | |
Pręt/Rozpórka: | Drążek skrętny łącznikowy |
Ciężar [kg]: | 0,587 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | 260330 |
BENDIX | 042444B |
BORG BECK | BDL6687 |
DELPHI | TC2097 |
DITAS | A25502 |
FEBI | 21357 |
FIRST LINE | FDL6687 |
FRAP | 2588 |
LEMFO | 2930801 |
MAPCO | 59833 |
MERCEDES-BENZ | 2113200989 |
MERCEDES-BENZ | A2113200989 |
MERCEDES-BENZ | A2113203989 |
METZGER | 53038501 |
METZGER | ME0989 |
MEYLE | 0160600008 |
MONROE | L23656 |
MOOG | MELS2726 |
NK | 5113333 |
OCAP | 0194152 |
PEX | 1205526 |
QUINTON HA | QLS3341S |
RTS | 97-90895-2 |
RTS | 97908952 |
RUV | 925102 |
SIDEM | 49564 |
SWAG | 10921357 |
TALOSA | 5001706 |
TOPRAN | 400620 |
TRISCAN | 850023656 |
TRW | JTS628 |
VAICO | V307431 |
Dowiedz się więcej:
Zawieszenie wielowahaczowe
Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
Opinie o Łącznik stabilizatora F2588 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Łącznik stabilizatora F2588
Łącznik stabilizatora
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.