Dodatkowe informacje o Łącznik stabilizatora F1699 FRAP
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia po obydwu stronach |
Długość [mm]: | 79,5 |
Średnica 1 [mm]: | 19 |
Pręt/Rozpórka: | Drążek skrętny łącznikowy |
Rodzaj gwintu: | Z bieżnikiem prawostronnym |
Rozmiar gwintu 1: | - |
Rozmiar gwintu 2: | - |
Ciężar [kg]: | 0,217 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
DELPHI | TC2036 |
FEBI | 15996 |
FIRST LINE | FDL6335 |
FRAP | 1699 |
IMPERGOM | 32229 |
KARL/OCAP | 0182900 |
KARL/OCAP | 182900 |
MAPCO | 49865 |
METZGER | 53004918 |
MEYLE | 1160600004 |
MEYLE | 1160600004S |
MOOG | VO-LS-1088 |
NK | 5114727 |
OPTIMAL | F84050 |
QUINTON HA | QLS3268S |
RTS | 9790997 |
RUV | 925428 |
SIDEM | 63560 |
SWAG | 30610015 |
VW | 357411315C |
Dowiedz się więcej:
Zawieszenie wielowahaczowe
Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
Kup komplet opon i odbierz 100 PLN na kolejne zakupy!
Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
Opinie o Łącznik stabilizatora F1699 FRAP
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Łącznik stabilizatora F1699
Łącznik stabilizatora
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.