Dodatkowe informacje o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0191418 OCAP
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Z prawej |
Lokalizacja w aucie: | Zewnętrzny |
Gwint zewn. [mm]: | LHT 14X1,5 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
CORTECO | 49399595 |
DELPHI | TA1594 |
FEBI | 01854 |
FEBI | 1854 |
GM | 90510654 |
GM | 93169283 |
LEMFO | 14131 01 |
LEMFO | 14654 01 |
MEYLE | 616 020 5588 |
MEYLE | 616 030 5586 |
MOOG | OP-ES-5588 |
OPEL | 0324 155 |
OPEL | 322180 |
OPEL | 324060 |
OPEL | 90473812 |
OPEL | 9051054 |
OPTIMAL | G1-369 |
RTS | 91-00342 |
SIDEM | 9527 |
SIDEM | 9537 |
SIDEM | 9635 |
SPIDAN | 40778 |
SPIDAN | 45087 |
SWAG | 40 71 0011 |
TALOSA | 42-02658 |
TRW | JTE337 |
VAUXH | 0324 155 |
VAUXH | 322180 |
VAUXH | 324060 |
VAUXH | 90473812 |
VAUXH | 9051054 |
VAUXH | 90510654 |
VEMA | 22532 |
Dowiedz się więcej:
Końcówki drążków kierowniczych – objawy zużycia
-10% na układ kierowniczy i zawieszenia!
ESP - Electronic Stability Program
System kontroli trakcji – ASR
Dwa sposoby na wymianę płynu do układu wspomagania kierownicy
Jak rozpoznać luz na końcówce drążka kierowniczego i samodzielnie przeprowadzić jego wymianę bez ściągacza?
Opinie o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0191418 OCAP

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0191418
Końcówki drążków kierowniczych
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.