Dodatkowe informacje o Kompresor klimatyzacji 240074 HC-CARGO
Parametry | |
Olej do sprężarki: | PAG 46 |
Ilość oleju [ml]: | 135 |
Czynnik chłodzący: | R134a |
Napięcie [V]: | 12 |
Ilość żeber: | 6 |
Koła pasowe: | Z kołem pasowym wielofunkcyjnym |
Średnica koła pasowego [mm]: | 119.00 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
AKS DASIS | 850170N |
AKS DASIS | 850217N |
AKS DASIS | 850849N |
AKS DASIS | 850849T |
AKS DASIS | 859849N |
AVA | PEAK036 |
DELCOREMY | DAC8600136 |
DELPHI | 100023 |
DELPHI | TSP0155273 |
DELPHI | TSP0159273 |
DENSO | DCP07050 |
ELSTOCK | 51-0040 |
FIAT | 71721765 |
FIAT | 96269021 |
FIAT | 9626902180 |
FRIGAIR | 92020061 |
HC-CARGO | 6009K032 |
HC-CARGO | 6040K036 |
HC-CARGO | 920300 |
HC-CARGO | 945271 |
HELLA | 351127371 |
HELLA | 351127871 |
HELLA | 7403262 |
HELLA | 8FK351127-371 |
HELLA | 8FK351127871 |
HELLA | CA13542 |
LUCAS | ACP139 |
NISSENS | 89047 |
NRF | 32278 |
NRF | 32278G |
PEUGEOT | 6453CL |
PEUGEOT | 6453JF |
PEUGEOT | 6453KT |
PEUGEOT | 9645306580 |
SANDEN | 1211 |
SANDEN | 1237 |
SANDEN | SD7V16-1237 |
SANDEN | SD7V16-1279 |
SANDEN | SD7V161211 |
SANDEN | SD7V161211F |
VALEO | 699199 |
VALEO | 699699 |
WAECO | 8880100385 |
Dowiedz się więcej:
Opinie o Kompresor klimatyzacji 240074 HC-CARGO
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Kompresor klimatyzacji 240074
Kompresor klimatyzacji
Kompresor klimatyzacji, zwany także sprężarką, to kluczowy element samochodowego układu klimatyzacji. Niestety jest to podzespół, który stosunkowo często ulega awariom. Naprawa tej części samochodowej jest z kolei niemożliwa. Jedyne co pozostaje kierowcy to wymiana kompresora na fabrycznie nowy.
Sprężarka odpowiada nie tylko za wprawianie w ruch czynnika chłodniczego, ale także za jego odpowiednie sprężanie. Kompresor zasysa rozprężony czynnik z parownika i tłoczy sprężony czynnik do skraplacza. Do tego procesu dochodzi naprzemiennie.
Najbardziej popularny rodzaj wykorzystywanej sprężarki to wersja tłokowa, która dzieli się na dwa rodzaje. Pierwszy to kompresor, który charakteryzuje stała pojemność. Nie trudno się domyślić, że drugi rodzaj kompresora, to sprężarka o zmiennej pojemności.
Typowym objawem, który oznacza, że doszło do usterki kompresora będzie hałas pod maską. Hałas z reguły pojawia się dopiero w momencie uruchomienia układu (nie wcześniej). Za hałas odpowiadać może poślizg paska klinowego lub uszkodzenie sprzęgła sprężarki. Zignorowanie tych objawów może doprowadzić do całkowitego zatarcia kompresora i tym samym unieruchomienia samochodu.
Kompresor to w zasadzie jedyny stricte mechaniczny element układu klimatyzacji, który wymaga napędu. Dlatego każda awaria tego podzespołu oznacza przerwę w działaniu całego systemu. Naprawa kompresora polega na jego wymianie. Nie jest to specjalnie drogi zabieg, dlatego im szybciej dokonamy wymiany tym lepiej.
Cechy Cześci
Oleje PAG do sprężarki - Olej do sprężarki PAG to inaczej glikol polialkilenowy. Obecnie najczęściej stosowany olej w układach klimatyzacji pracujących z czynnikiem R134a.
Czynnik chłodzący R 134 - Czynnik chłodzący do układów klimatyzacji samochodowej o nazwie tetrafluoroetan, stosowany głównie w starszych typach samochodów z klimatyzacją.
Koło pasowe wielofunkcyjne - Koło pasowe wielofunkcyjne to jeden z rodzajów kół pasowych, czyli elementów stanowiących nieodłączną część niemal każdego układu napędowego. Wykorzystuje się je jako podstawę do montażu paska napędowego. Koło, dzięki strukturze powierzchni dostosowanej do powierzchni paska, zapewnia bezstratne przekazywanie napędu przy jednoczesnym odpowiednim napięciu paska.