WEEKEND DARMOWEJ DOSTAWY! OD 99 PLN!
Do końca promocji pozostało:
2 2 2 2
6 6 6 6
4 4 4 4
8 8 8 8
2 2 2 2
1 1 1 1

Kolektor wydechowy BUGIAD BSP25210PROKIT

Kolektor wydechowy BUGIAD  BSP25210PROKIT
Kolektor wydechowy BUGIAD BSP25210PROKIT
Powiększ

Producent: BUGIAD

Kod produktu: BSP25210PROKIT

Jednostka: szt

Artykuł oraz informacja uzupełniająca Z uszczelnieniem

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 Ze stojącym sworzniem

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Kolektor wydechowy

  • Artykuł oraz informacja uzupełniająca:  Z uszczelnieniem
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Ze stojącym sworzniem
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
VAG 058253033E
VAG 058253039L
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Opinie (0)

Opinie o Kolektor wydechowy

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Kolektor wydechowy BSP25210PROKIT

Kolektor wydechowy

Kolektor wydechowy to jeden z wielu elementów układu wydechowego. Uchodzi on za jeden z najważniejszych elementów, będąc pierwszą częścią układu od strony jednostki napędowej. Zwany również kolektorem wylotowym, kolektor wydechowy to tak naprawdę cały system przewodów, do których trafiają spaliny. Na każdy cylinder przypada jeden przewód wylotowy, który doprowadza spaliny do właściwej części kolektora. Stamtąd, poprzez rozszerzenie w postaci kołnierza, spaliny wędrują do dalszych części układu wylotowego, aż ostatecznie są wyprowadzane na zewnątrz.

Najczęściej kolektor wydechowy skonstruowany jest z żeliwa. Materiał ten dobrze wytrzymuje oddziaływanie wysokiej temperatury oraz nieźle spisuje się w wilgotnych warunkach. Jednocześnie żeliwo uznaje się za relatywnie tani materiał. Dobrej jakości, nowoczesne kolektory wydechowe to elementy wytrzymałe. Niemniej jednak czasami dochodzi do ich awarii. Żeliwo, pod wpływem sił odśrodkowych, może pęknąć. Przeważnie nie są to pęknięcia, przez które kolektor się rozlatuje. Niemniej jednak jego praca może nie być w pełni efektywna. Największym zagrożeniem jest rzecz jasna nieszczelność, przez którą spaliny wydostają się poza układ wydechowy.

Niestety, awaria kolektora nie zawsze jest łatwa do zauważenia. Przy dużych pęknięciach, podczas pracy układu wydechowego słyszalny jest hałas, który przypomina metaliczne uderzenia. Jednak jeśli pękniecie nie jest duże, zdiagnozować je może tylko fachowiec. Faktura żeliwnego kolektora wydechowego sprawia, że nawet podczas oględzin trudno zauważyć całkiem duże pęknięcia, doskonale widoczne na przykład na stalowej powierzchni.

Obsługa klienta