PŁAĆ ONLINE BEZ KOSZTU DOSTAWY! JUŻ OD 49 PLN! KOD: ONLINE
Do końca promocji pozostało:
4 4 4 4
7 7 7 7
3 3 3 3
4 4 4 4
4 4 4 4
8 8 8 8

Katalizator ERNST 780124

Katalizator ERNST  780124
Katalizator ERNST 780124
Powiększ
ERNST

Producent: ERNST

Kod produktu: 780124

Jednostka: szt

Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi

Dla normy emisji spalin producenta: Euro 4

Rysunek podobny:

Długość [mm]: 400

Ciężar [kg]: 3,860

EAN: 4007463780124

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Katalizator 780124 ERNST

  • Artykuł oraz informacja uzupełniająca:  Z materiałami dodatkowymi
  • Dla normy emisji spalin producenta:  Euro 4
  • Rysunek podobny
  • Długość [mm]:  400
  • Ciężar [kg]:  3,860
Widok karty produktu w PDF: Katalizator (ERNST 780124)
Część znajduje się w kategorii: Katalizator

Występuje także w kategoriach:

  • Katalizator
  • Katalizator przy kolektorze
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
BOSAL 090-717
EBERS 12.002.69
HJS 96 11 4155
VAG 03E 253 020 KX
VAG 03E 253 020 LX
VAG 03E 253 020 NX
VAG 03E 253 020 PX
WALKER 28058
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Katalizator 780124 ERNST

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Katalizator 780124

Katalizator

Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.

Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.

Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.

Obsługa klienta