MIKOŁAJKOWY WEEKEND DARMOWEJ DOSTAWY! JUŻ OD 99 PLN!
Do końca promocji pozostało:
4 4 4 4
9 9 9 9
3 3 3 3
0 0 0 0
2 2 2 2
9 9 9 9

Katalizator ASSO 34.0046 (Z przodu)

Katalizator ASSO  34.0046 (Z przodu)
Katalizator ASSO 34.0046 (Z przodu)
Powiększ
ASSO

Producent: ASSO

Kod produktu: 34.0046

Jednostka: szt

Układ wydechowy Dla rury wydechowej

Lokalizacja w aucie Z przodu

Numer seryjny 34.0046

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Katalizator 34.0046 ASSO

  • Układ wydechowy:  Dla rury wydechowej
  • Lokalizacja w aucie:  Z przodu
  • Numer seryjny:  34.0046
Widok karty produktu w PDF: Katalizator (ASSO 34.0046)
Część znajduje się w kategorii: Katalizator
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
BM CATALYS BM91021H
BOSAL 090-016
BOSAL 099-653
IMASAF 53.32.33
KLARIUS 321702
MTS 04.3783
OPEL 5849005
OPEL 5849015
OPEL 5849044
OPEL 850062
OPEL 850303
OPEL 9158633
WALKER 20854
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Katalizator 34.0046 ASSO

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Katalizator 34.0046

Katalizator

Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.

Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.

Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.

Obsługa klienta