MIKOŁAJKOWY WEEKEND DARMOWEJ DOSTAWY! JUŻ OD 99 PLN!
Do końca promocji pozostało:
4 4 4 4
9 9 9 9
3 3 3 3
7 7 7 7
2 2 2 2
5 5 5 5

Katalizator ASSO 12.0128 (Z przodu)

Katalizator ASSO  12.0128 (Z przodu)
Katalizator ASSO 12.0128 (Z przodu)
Powiększ
ASSO

Producent: ASSO

Kod produktu: 12.0128

Jednostka: szt

Układ wydechowy Dla rury wydechowej

Lokalizacja w aucie Z przodu

Numer seryjny 12.0128

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Katalizator 12.0128 ASSO

  • Układ wydechowy:  Dla rury wydechowej
  • Lokalizacja w aucie:  Z przodu
  • Numer seryjny:  12.0128
Widok karty produktu w PDF: Katalizator (ASSO 12.0128)
Część znajduje się w kategorii: Katalizator
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
BM CATALYS BM80477H
BOSAL 090-522
FIAT 55195752
FIAT 55202531
IMASAF 24.34.33
WALKER 28032
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Katalizator 12.0128 ASSO

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Katalizator 12.0128

Katalizator

Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.

Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.

Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.

Obsługa klienta