Dodatkowe informacje o Alternator
Parametry | |
Napięcie [V]: | 14 |
Prąd ładowania alternatora [A]: | 50 |
Koła pasowe: | Z kołem pasowym |
Średnica [mm]: | 67,5 |
Liczba rowków: | 1 |
ID wykonania wtyczki: | PL09 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BOSCH | 0986034281 |
DRI | 224.102.502 |
ELSTOCK | 28-0663 |
FRIESEN | 24-51.304 |
FRIESEN | 24-51.307 |
FRIESEN | 24-51.309 |
HELLA | 8EL726278-001 |
LUCAS | LRA00399 |
LUCAS | LRA00684 |
MAZDA | E301-18-300 |
MAZDA | E301-18-300A |
MAZDA | E301-18-300C |
MAZDA | E301-18-300D |
MAZDA | E303-18-300 |
MAZDA | E303-18-300A |
MAZDA | E303-18-300B |
MAZDA | E303-18-300D |
MAZDA | E303-18-300E |
MAZDA | E303-18-300L |
MAZDA | E331-18-300 |
MAZDA | E331-18-300A |
MAZDA | E331-18-300AL |
MAZDA | E563-18-300 |
MAZDA | E563-18-300A |
MAZDA | E563-18-300AL |
MAZDA | E563-18-300B |
MAZDA | E568-18-300 |
MAZDA | E5A1-18-300 |
MAZDA | E5A1-18-300A |
MITSUBISHI | A002T25071 |
MITSUBISHI | A002T25171 |
MITSUBISHI | A005T21471 |
MITSUBISHI | A005T21472 |
MITSUBISHI | A005T30171 |
MITSUBISHI | A2T25071 |
MITSUBISHI | A2T25171 |
MITSUBISHI | A5T21471 |
MITSUBISHI | A5T21472 |
MITSUBISHI | A5T30171 |
SPIDAN | 3182 |
VALEO | 436522 |
VALEO | VA227 |
Dowiedz się więcej:
Jak wymienić alternator?
Dlaczego alternator nie ładuje?
Co zrobić z uszkodzonym alternatorem?
Regeneracja alternatora. Kiedy powinno się ją przeprowadzać, jak i czy w ogóle warto?
-10% na alternatory i regulatory napięcia
Jakie objawy daje zużyty alternator? Dlaczego nie warto polegać na samych kontrolkach?
Jak rozpoznać uszkodzenie regulatora napięcia? W jaki sposób sprawdzić, czy na pewno uległ awarii?
Opinie o Alternator

Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Alternator JA127IR
Alternator
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.
Cechy Cześci
Koło pasowe - Koło pasowe jest jednym z najważniejszych elementów przekładni pasowej. Zazwyczaj napędza ważne elementy silnika takie jak wał korbowy, pompę wody czy pompę wspomagania. Występują trzy rodzaje kół pasowych: gładkie, z rowkiem pod pas klinowy oraz z rowkami w poprzek obwodu pod pasek zębaty.